Nederlandse BrughoektumorForum forum index Nederlandse BrughoektumorForum
Voor mensen die een brughoektumor hebben of hebben gehad

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

ik zie slecht na ok bht

Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nederlandse BrughoektumorForum forum index -> Operatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
weitgraven

BerichtGeplaatst: 30.05.2007    Onderwerp: ik zie slecht na ok bht Reageer met quote

Hoi ik ben op 26 februari geopereerd aan een hele grote bht.
Nagenoeg alles hebben ze weggehaald.
Mijn aangezichtsspier rechts is gekneusd en doet het momenteel dus niet,hoop op verbetering,want vooral met je oog erg hinderlijk wel.
Na de operatie is mijn zicht absoluut verminderd,herkent iemand dat ?
groetjes Willie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
schapekopje

BerichtGeplaatst: 30.05.2007    Onderwerp: Re: ik zie slecht na ok bht Reageer met quote

Hoi Willie,

Ik merk ook dat mijn zicht met mijn linker oog minder is. Ik zag altijd al minder met dat oog (ik heb een lui oog) maar merk dat ik er nu toch wel een stuk slechter mee zie. Ik heb daar eigenlijk geen last van, alleen met fietsen, maar dat ging toch al stukken minder door mijn evenwicht. Met het plaatsen van een extra spiegel op mijn stuur is dat een stuk verbetert en fiets ik af en toe weer een stukje.

Groeten,
Jolanda
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
DEVegg

BerichtGeplaatst: 31.05.2007    Onderwerp: Reageer met quote

Willie,

Zou jij nader willen omschrijven wat je exact bedoelt met "verminderd zicht".
En wil/kun je antwoord geven op onderstaande:
Heb je een "goudschaaltje"?
Heb je een "gehele of partiele tarsoraphie" ondergaan?
of beide...
Draag je een bril....
Heb je nog gevoel in je oog.
Kan je oog helemaal dicht of blijft deze (gedeeltelijk) open staan bij knipperen?

Ik vraag het uit pure interesse hoor. Mijn zicht is ook minder, maar is meer het gevolg van 1 of meerdere van mijn bovengenoemde zaken.

Tumor: schwannoma 5,0x4,5 cm links
Operatie: februari 2004 (95%) - translabyrinthair
Regrowth: november 2006
Operatie: april 2007 (100%)
Controle MRI:
januari 2009 (aankleuring mogelijk door Littekenweefsel)
april 2011 (Goed)
Naar boven
weitgraven

BerichtGeplaatst: 01.06.2007    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben 26 feb geopereerd en ik was zo blij dat ik wakker was na ok dat ik eigenlijk niet op mijn oog gelet heb.Na een dikke week kreeg ik last ,irritatie,hij stond open ,ik kreeg wel af en toe druppel hoor.
Maar de eerste twee weken is hij 's nachts niet afgeplakt ofzo of zalf ingedaan. Toen ik naar huis ging na twee weken heb ik zalf en druppels meegekregen en ik moest maar kijken wat lekker was.
Omdat ik toch wel verschillende beelden zag vond ik het rustiger om mijn oog af te plakken maar dat deed ik met leukopor en een oogkompres:gevolg mijn oog stond steeds open..niet goed dus maar wist ik veel.Na mijn controle bezoek 8 weken na ok heb ik op verzoek verwijskaart oogarts gevraagd voor beleid..wat is wijs ?,toen na twee weken oogglazen gekregen voor overdag en voor 's nachts een dichte.
Eigenlijk heb ik altijd toch wel vaak per dag gezalfd met zalf op FNA die verzachtte en ik had het idee dat dat prettig rustig was..af en toe een drupper duratears. Mijn zicht is slecht..verbeterd wel maar ik had een bril zeg maar -2 en nu is het voor mijn gevoel af en toe wel min 8...niet alleen door de zalf hoor mijn oog is in sterkte voor mijn gevoel na de ok achteruit gegaan en nu na twee weken intensief gebruik van horlogeglas heb ik het gevoel dat ik verbeter in plaats van..
vandaag moet ik naar de oogarts en gaat deze mijn oogzenuw testen ??
men blijft erbij dat rust en geduld nodig is maar dat alles goed komt ? mijn aangezichts zenuw is volgens arts niet beschadigd maar zwaar gekneusd,er zat een joekel van een tumor en die zit er nu grotendeels niet meer en ze zijn daar de weg kwijt...mijn mond spieren rechts komen ook echt terug met oefenen maar voor de rest heb ik een gezicht rechts zonder uitstraling. In juli ga ik voor een mri .Mijn gehele gehoor rechts is weg maar daar heb ik geen last van,ik was toch al vijf jaar nagenoeg doof
en mijn evenwicht is ook aardig overgenomen door links denk ik.
wel hoop ik op duidelijkheid nu een beleid voor mijn oog,wat wijs is...Ik knipper niet ,het staat open ,als ik mijn best doe dan kan ik hem voor de helft dichtkrijgen. zo volgende keer ga ik verder even verkleden ,groet
DEVegg

BerichtGeplaatst: 02.06.2007    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben geen arts en kan de situatie niet beoordelen, maar ben ik de enige die vind dat men hier een flinke steek heeft laten vallen?

Tumor: schwannoma 5,0x4,5 cm links
Operatie: februari 2004 (95%) - translabyrinthair
Regrowth: november 2006
Operatie: april 2007 (100%)
Controle MRI:
januari 2009 (aankleuring mogelijk door Littekenweefsel)
april 2011 (Goed)
Naar boven
move

BerichtGeplaatst: 06.06.2007    Onderwerp: misschien een optie voor de oogproblemen!?! Reageer met quote

Beste Willie,

Helaas herken ik je verhaal wel....misschien heb je iets aan mijn verhaal dat ik november 2006 gehouden heb op de brughoekmiddag in het LUMC. Je kunt het lezen op: http://www.brughoektumor.nl/html/verhaal/verhaal/verhaal_monique.html

Ik heb zeker de ervaring dat je soms zelf achter eventuele oplossingen/ingangen moet komen dus schroom niet om verder te zoeken. Mocht je vragen hebben dan kun je uiteraard altijd mij e-mailen via mijn gebruikersnaam (move).
Sterkte met alles en blijf vooral de mogelijkheden tot verbetering zien!

Groetjes,
Monique
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nederlandse BrughoektumorForum forum index -> Operatie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: