Nederlandse BrughoektumorForum forum index Nederlandse BrughoektumorForum
Voor mensen die een brughoektumor hebben of hebben gehad

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Geslaagde opratie!!

Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nederlandse BrughoektumorForum forum index -> Operatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Evelien

BerichtGeplaatst: 25.04.2008    Onderwerp: Geslaagde opratie!! Reageer met quote

Hallo allemaal,

Sinds maandag ben ik weer thuis!

Mijn operatie is er eentje volgens het boekje geweest volgens de arts. En dat denk ik ook.

De tumor is volledig weggehaald en was ook 100% goedaardig(toch fijn om die bevestigng te hebben).

Ik heb een zeer lichte aangezichtsverlamming. Je kunt het niet eens aan me zien. Het enige is dat mijn rechteroog niet goed sluit. Daarvoor heb ik dan druppels en in het ziekenhuis een week met een oogpleister geslapen.
Verder heb ik helemaal niets!!
Toen ik wakker werd na de ok was ik wel een dag beroerd maar ik was zo duf dat ik het nauwlijks mee gekregen heb.
Ik had geen pijn, niets.
Dus na 1 dag alweer naar een kamer. Ik had direct weer honger.

Nu ben ik alleen snel moe en mijn lichaam voelt ongeveer als een pudding. Maar dit gaat elke dag iets beter.

Alleen 'snachts krijg ik hoofdpijn. Waarschijnlijk span ik dan toch mijn nek en schouderspieren aan. Die hebben een behoorlijke klap gehad tijdesn de operatie omdat ik zittend en helemaal voor over gebogen ben geopereerd. In het ziekenhuis kreeg i kelke dag massage maar hier in NL doen ze daar niet aan. Het is echt een wereld van verschil hoor de zorg in Dld en de zorg in Nl.
In Dld. is get gebruikelijk om 3 weken te gaan kuren na zo'n operatie. Moet je hier eens mee aankomen. Krijg niet eens thuiszorg. Het huishouden kan mij nman na zijn werk nog wel doen vinden ze......

Maar goed. We gaan nu allleen maar de goede kant op.
Ik knijp mezelf elke dag of ik droom. Zo goed ben ik door de operati gekomen!!!

Evelien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Marianne

BerichtGeplaatst: 25.04.2008    Onderwerp: operatie Reageer met quote

Hoi Evelien.
Toch ook wel eens leuk om te horen dat alles goed is gegaan.
Ik ben heel blij voor je
Rustig aan hoor niet opeens te veel doen, neem je rust.

Liefs Marianne
sylvia

BerichtGeplaatst: 26.04.2008    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Evenlien

Fijn om te horen dat alles zo goed is verlopen.wat zul jij je heerlijk opgelucht voelen.
en dat je zo goed behandeld bent in Duitsland is helemaal fijn
Nou daar kunnen sommige ziekenhuizen in Nederland nog van leren

Een heel goed herstel en lekker rustig aan doen
Groetjes Sylvia
Elsje

Wat heerlijk zeg.

Paar tips,ik ben zelf eind nov geopereerd,ik heb er extra baat bij om nu ook thuis s,nachts oogpleisters te dragen en bij scherpe wind buiten.
Thuiszorg is best mogelijk,daar heeft UMC Groningen heel goed inbegleid.
Ze zullen best na situatie kijken,ik heb 2 kids en voor operatie was ik meer dood als levend-hele voorgeschiedenis-maar ik heb 2,5 mnd 23 uur gehad.
Fijn dat het in Duitsland zo goed was,maar ik wil toch even aangeven dat UMC Gr dit mij ook allemaal bood en zeker bij de tegenslagen waren ze er voor mij,mijn man en kids.Dus het kan hier echt wel.

He heel veel sterkte met revalideren,denk echt als eerste aan jezelf en wederopbouw,de taken in huis ect zijn nu niet jouw ding.

Mocht je wat willen weten,dan hoor ik het wel.

Gr Ellen
Naar boven
Evelien

Inmiddels heb i keen andere fysio gevonden die wel wil masseren en ook thuis Very Happy Dit verschilt dus per fysio.

Oogpleisters hoefde ik niet meer plakken volgens de arts in het ziekenhuis. Dit gaat ook goed. Overdag druppel ik en doe ik oefeningen.

Thuiszorg gaat nu via het zorgloket van de gemeente en is afgewezen. Aangezien het ook goed ging toen ik 2 weken opgenomen was, moet het nu ook maar.

Heel langzaam kan ik af e ntoe iets doen. Maar ben nog veel moe. 's middags in elk geval 2 uurtjes slapen. Het is nu 2 weken vakantie. Mijn man heeft ook een annatal vrije dagen, kids gaan uit logeren. Dus kan ik uitrusten.

Ik zeg ook niet dat Nl. uberhaupt niet goed zal zijn maar mijn ervaring in Nijmegen was een drama. En in Dld echt super!

Maar hier in Enschede heb ik ook onderzoeken gehad en hier was het ook prima.
Naar boven
Elsje

Hallo Evelien

Klopt dat zorg via zorgloket gaat,ook in mijn recente geval.-en onze gemeente Emmen,is partijtje moeilijk-
Ik ben heel dankbaar dat UMCG zich er over gebogen heeft,wij kregen eerst maar 3 uur toe gewezen,als je dan met brengen,halen kids van school zit en jezelf niks tot weinig kunt is dat natuurlijk niks.Uiteindelijk is het dus 23 uur geworden.Echt,onderschat die hele ingreep niet en als je toch denkt dat thuiszorg van belang is,kun je vaak ook met behulp van huisarts wel actie ondernemen.
Ben blij dat ik het zorg heb gehad en als ik kijk naar mijn revalidatie dan gaat het bovenverwachting en sla ik sommige verhalen gauw over omdat ik mezelf er helemaal niet in herken.
Knap dat je oefeningen doet,maar alleen al wandelen,wandelen,wandelen zo in het begin is al een hele goeie trainig voor conditie,evenwicht en herstel bevordering.
Mocht je wat tegen komen,wat je denkt,he hoe zou dat bij de anderen gaan,dan mail het maar als je zin hebt,ik zit net ff voor je aan met het herstel.

HEEL VEEL SUCCES,Ellen
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nederlandse BrughoektumorForum forum index -> Operatie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: