Nederlandse BrughoektumorForum forum index Nederlandse BrughoektumorForum
Voor mensen die een brughoektumor hebben of hebben gehad

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

na de operatie vervolg antwoord op Elsje

Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nederlandse BrughoektumorForum forum index -> Operatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Evelien

BerichtGeplaatst: 26.04.2008    Onderwerp: na de operatie vervolg antwoord op Elsje Reageer met quote

We zullen deze 2 wejken wel even aankijken. Anders wil mijn ha vast wel iets doen.

Ik heb verder(gelukkig) helemaal geen complicaties. Alleen dus een oog die helemaal goed meeknippert overdag. Daar heb ik gezichtsoefeningen voor meegkregen uit het ziekenhuis. Als ik weer beter op de been ben zou ik nog naar logopedie kunnen.

Duizelig ben ik ook niet. Mijn evenwichtszenuw was al 3 jaar stuk. Dus de linkerkant had het al overgenomen van rechts. Een geluk bij een ongeluk dus.

Zit ik dus alleen met een stijve nek en schouders door de operatiehouding, maar daar komt volgende week dus een welwillende fysio voor.

Verder is het veel slapen en langzaam aan een beetje rondlopen en wat kleine dingetjes doen. De hele dag liggen of op de bank zitten kan ik toch niet.
Buiten ben ik nog niet geweest. Alleen achter het huis in de zon Very Happy
Maar ben net sinds maandag thuis. De operatie is a.s woensdag 3 weken geleden. Dus heel kort nog maar.

Ik had hier dus van te voren ook veel "slechte"verhalen met veel complicaties gelezen. Was dus ook super blij dat ik zo goed wakker werd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Elsje

BerichtGeplaatst: 27.04.2008    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Evelien

Klinkt fijn en positief nadat je echt nog maar net thuis bent.
Die spieren he,oh,ik vond dat ook een ramp,maarja gok dat jouw operatie ook wel tussen 9 en 12 uur heeft geduurd,wat wil je dan he.
-mijn operatie duurde ruim 11 uur-.
Loop je al beetje stabiel?Denk nog schuifelend he.Ik had er veel profijt van dat ik direct -de 2e dag al toen ik thuis was-naar buiten ging met steun van iemand,geen rollator,stapje voor stapje mijn grenzen weer ging op bouwen.
Ik had sinds de komst oudste-nu 9-evenwichtsproblemen en het was in 2007 zo erg dat ik ik bv door stoeprandje af te gaan met fiets al om viel.
Ik wist pas sinds 1 nov van de tumor,oh wat viel er veel op zijn plek,hij was al zo groot dat het gevaarlijk werd,dus met spoed overal tussen,even later werd ik ziek en toen bleek de koek op en toen werd het helemaal spoed-30 nov de operatie,binnen mnd dus.
Hoe lang wist jij het al?En kon je het een beetje verwerken?

Groetjes Ellen
Naar boven
Evelien

Ik weet het sinds sept 2007. Maar heb al 15!!! jaar klachten. Duizeligheidsaanvallen. Die werden afgedaan als examnestress, hyperventilatie en uiteindelijk meniere.
3 jaar geleden werd ik doof aan 1 kant dat werd steeds een beetje erger. Dus afgelopen onderzoeken gehad en uiteindelijk een scan. Toen vielen alle puzzelstukjes op zijn plaats.

Mijn operatie heeft 3 uur geduurd. Maar ben ik totaal 5 uur onder onder narcose geweest. Het is er echt eentje volgens het boekje geweest. Ik ben ook niet duizelig. Alleen slap maar met de dag krijg ik meer spierkracht terug. Ik kan gewoon zelfstandig lopen dus.
Ik heb echt heel veel geluk gehad. Geen enkele complicatie. Alleen blauwe plekken van de trombosespuiten Very Happy
En dus een oog dat niet zo goed sluit. een zeer lichte aangezichtsverlamming.

En ik ben snel moe, maar men zegt toch dat je voor ieder uur narcose wel een maand mag rekenen?

Ik ga gewoon elke middag even slapen en verder alles heel rustig aan.
Naar boven
Elsje

Geweldig he,dat het zo kan

Jouw verhaal lijkt wat op de mijne,ik ben al vanaf mijn 18e beginnen te klooien met het gehoor-beginnetje van de tumor-,inmiddels ben ik dus 37.
Ik had af en toe wat evenwicht en coordinatie problemen,na de bevalling van oudste 9 jr geleden nooit weer fit geweest.Duizelig,wazig zien,evenwicht erger en erger,ramp zalige nekpijn-tumor die hersenstam helemaal schuin drukte-.Vorig jaar zou ik niet over willen doen.Het begon weer met die rare schijnende nekpijn,in het voorjaar aangezichtspijn.Pas in sept werd de 1e aktie ondernomen toen ook mijn gezicht uitval begon te vertonen en er eindelijk eens werd gedacht,dis niet normaal.De tumor was toen dus al zo groot als fors ei en leverde veel gevaar op,dat bleek dus ook toen ik ziek werd en mijn lichaam door hersenstam verdrukking functies plat legde.

Jij klinkt ook vrij nuchter,dat heb ik ook.
Fijn om te lezen dat niet alle mensen er toch in 1e instantie niet prettig uitkomen.Ik heb wel nodige complicaties gehad en omdat ik voor operatie zo ziek werd best een aanslag om mijn lichamelijke gestel,maar het herstel gaat bij mij ook super.Ik had ook aangezichtsverlamming-gelukkig niet definitief-en het trekt per week bi-,mijn oog werkt weer redelijk,nog geen traan vocht.Veel druppelen,dat met die pleister hoefde bij mij ook niet meer,maar merk zelf dat mijn conditie van oog prettiger blijft overdag als ik het wel met glaasje afdek s,nachts en lading ooggel erin.
Ik heb op mijn Hyves een hele blog dagboek gemaakt,mocht je ooit zeggen dat is prettig om te lezen-delen dan verneem ik het wel

CARPE DIEM.

Ellen
Naar boven
Evelien

Ik ben ook (bijna) 37. Ook zo rond mijn 18e, onzeker ter been, duizelig. Net in eindexamen tijd.

Altijd wel het gevoel gehad dat ze het niet bij het goede eind hadden. Ik was helemaal geen labiel persoon wat men mij deed geloven. Dus ik was ook wel een beetje blij met de diagnose BHT. Bewijs dat ik gelijk had.
De tumor was uiteindelijk 2,5x2,5x2,0 cm. Fors dus.

De tijd voor de operatie kon ik gewoon alles. Ik had alleen altijd druk in mijn hoofd. De duizeligheidsaanvallen waren sinds 2 jaar gestopt. Die heb ik dus 10 jaar ervooral gehad. Nu werd ik langzaam aan doof aan een kant. Verdr had in nergens last van. Dus hebben we veel leuke dingen gedaan de tijd tot de operatie. Veel winkelen, lekker eten, etc. Genieten.
heb in het huis geverfd, beetje achterstallig onderhoud. Vanalles

Ik heb ook gewoon gewerkt, was in sept begonnen met een nieuwe baan als trainer bij een uitzendbureau. Toen ik daar vertelde wat ik had, kreeg ik ontslag in mij nproeftijd. Dat deed echt pijn. Dus nu zit nu thuis, inmiddels in de ziektewet. Daarvoor was ik intern begeleider en groepsleerkracht op een basisschool dus ik zal we lweer werk vinden. Ik heb met het uwv de afspraak per 1 sept weer te gaan werken. Dus ik heb rustig de tijd om te herstellen.

Zou het best leuk vinden om jouw dagboek te lezen.Op mijn hyves is ook een blog bijgehouden. Je kunt mij vinden onder Evelien Niehof.

Ik ben ook vrij nuchter. Ook naar de kinderen toe zijn wij heel nuchter geweest. Drama maken heeft ook geen zin. Onze kinderen zijn 13,10 en 4 jaar.

Groetjes Evelien
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nederlandse BrughoektumorForum forum index -> Operatie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: