Nederlandse BrughoektumorForum forum index Nederlandse BrughoektumorForum
Voor mensen die een brughoektumor hebben of hebben gehad

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

operatie --> kaal

Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nederlandse BrughoektumorForum forum index -> Operatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
AL

BerichtGeplaatst: 21.05.2010    Onderwerp: operatie --> kaal Reageer met quote

hallo ik had eigenlijk een vraag die ik hier nog niet tegengekomen ben.
En het is misschien een beetje stom hoor, om te vragen, maar gewoon praktisch, ik zit er best wel mee dat ze toch delen kaal gaan scheren om er goed bij te komen. Hoe hebben anderen dat ervaren: was dat alleen een deel - of dan maar helemaal....hoe heb je dat opgelost (pruik, extensions, ...) en hoe lang duurde het eer het weer tot een redelijk niveau aangegroeid was?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Anke
Site Admin

BerichtGeplaatst: 21.05.2010    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo AL,

Het is helemaal geen gekke vraag, hoor!

Als je lang haar hebt dan zie je de kale plek niet eens. omdat je haar er dan overheen valt.
Er wordt alleen een deel rond de operatiesnee heen weggeschoren.

Maar vraag het ook gewoon even aan je arts wat er precies af moet.

Ik had en nog steeds heb ik kort haar en dan zie je dat kale stukje wel natuurlijk, maar het was met een maand of 2 al weer aardig onzichtbaar.

Sterkte met de operatie. Wanneer gaat die gebeuren en waar?

Anke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
DEVegg

BerichtGeplaatst: 23.05.2010    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij hadden ze ook alleen een stekje weggeschoren rond het operatie gebied. Omdat er ook een speciale 3D scan is gemaakt waren er ook plekjes weggeschoren waar een speciaal nopje op mijn schedel werd geplakt. Al die weggeschoren plekjes zag er niet uit en ik heb daarom de tondeuze er maar opgezet. Was ik mijn wilde haren ook weer kwijt.

Tumor: schwannoma 5,0x4,5 cm links
Operatie: februari 2004 (95%) - translabyrinthair
Regrowth: november 2006
Operatie: april 2007 (100%)
Controle MRI:
januari 2009 (aankleuring mogelijk door Littekenweefsel)
april 2011 (Goed)
Naar boven
AL

Hai,
in leiden gaat dit gebeuren. nou ja, mijn haar is een beetje middel denk ik. niet kort niet extreem lang maar ik hoopte dat het lang genoeg was om er een deel gewoon overheen te laten groeien zodat je er niets van zien.

DEVegg, de tondeuze?Smile maar ben jij man/ vrouw
als ik nou een man was zou kaal me ook niet zo uitmaken, dan zou ik dat ook doen denk ik zelfs maar in mijn geval ...
Naar boven
DEVegg

Ja daar zeg je wat... ik ben inderdaad een man... dat maakt inderdaad wel enig verschil.... voordeel bij de meeste vrouwen is, zoals Anke al zei, dat het haar wat langer is wat over het operatie gebied gedrapeerd kan worden. Daar was mijn haar te kort voor.....

Ik zelf ben ook in Leiden geopereerd. Daar proberen ze zo min mogelijk haar weg te scheren. De neurochirurg verbaasde zich er over dat ik zelf de boel er af had gehaald. Hij had zo z'n best gedaan om zo min mogelijk haar er af te scheren.... Maar ja ik kon die kale plekjes echt niet verbergen. Mijn enige oplossing was echt de tondeuze.

Tumor: schwannoma 5,0x4,5 cm links
Operatie: februari 2004 (95%) - translabyrinthair
Regrowth: november 2006
Operatie: april 2007 (100%)
Controle MRI:
januari 2009 (aankleuring mogelijk door Littekenweefsel)
april 2011 (Goed)
Naar boven
Elsje

BerichtGeplaatst: 24.05.2010    Onderwerp: Reageer met quote

Op zich heb je t antwoord van Anneke al gekregen...in de meeste gevallen halen ze t deel -de lijn weg bij t te opereren gebied...meestal dus achter je oor een rechte lijn naar beneden....ik ben dus een vrouw en ken je gevoel,ook mijn haar was net weer wat langer, lange bob, ik zelf kwam door grote van tumor uiteindelijk al voor operatie poos in t ziekenhuis te liggen...toch maar besloten om mijn schone zus,die kapster is, mijn haar een leuke sportieve korte look aan te meten...en achteraf gezien vond ik dat toch de beste oplossing, t smalle reepje van boven naar beneden toch wel zo,n 15 cm viel niet echt super op, maar kreeg wel te maken met drukverbanden om t hoofd....en dat voelt zo prut, dan maal je niet zo om je haar...denk persoonlijk dat je echt geen behoefte hebt aan extensions of pruiken dan...je ondergaat toch flinke operatie met daarnaast revalidatie en dan is er echt niks mis mee dat mensen dat enigzins zien en er ook nog es rekening meehouden. Door de korte look groeide t afgeschoren deel redelijk in verhouding mee en na half jaar had ik weer prachtige bob. Ik moet wel zeggen dat ik toen ik enigzins weer beetje mens was ik toch klein beetje make up gebruikte om er inderdaad niet zo als patient over te komen.
Heel veel succes!
Naar boven
RobvBr

BerichtGeplaatst: 26.10.2010    Onderwerp: Late reactie Reageer met quote

Ben in Leiden geholpen, en ze hebben weinig kaalheid veroorzaakt!!
Trouwens was dit met 2 maanden praktisch niet meer zichtbaar.
Groet
Rob
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Danny

BerichtGeplaatst: 13.04.2011    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nu een half jaar na de operatie nog steeds twee kale plekjes, één op de achterkant midden van mijn hoofd, en eentje net rechts van mijn kruin. Waarschijnlijk heeft daar iets, mijn hoofd vast geklemd (net als een deukje rechts op mn voorhoofd). Hoopte eigenlijk dat het terug zou groeien, maar helaas. Geen ramp verder natuurlijk.
Heidi

BerichtGeplaatst: 15.04.2011    Onderwerp: Reageer met quote

dat deukje in mijn voorhoofd blijft nog steeds zichtbaar ook na 3 jaar te zijn geopereerd. Niet dat het me stoort hoor. Weet iemand toevallig wat daar juist heeft gezeten of geschroefd tijdens de operatie ?
Berichten van afgelopen:   
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nederlandse BrughoektumorForum forum index -> Operatie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: