Nederlandse BrughoektumorForum forum index Nederlandse BrughoektumorForum
Voor mensen die een brughoektumor hebben of hebben gehad

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Aparte gehoorschade

Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nederlandse BrughoektumorForum forum index -> Onderzoeken en diagnose
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Cornelis

BerichtGeplaatst: 01.09.2011    Onderwerp: Aparte gehoorschade Reageer met quote

Bij mij is in februari 2010 een BHT geconstateerd. Aanleiding voor onderzoek daarnaar was aparte gehoorschade aan het linkeroor. Bij lage tonen was het gehoorverlies zo'n 20 dB, maar bij hoge tonen liep dat op tot 60 dB. Met een gehoorapparaat was dat niet eenvoudig te verhelpen (een lastig oor werd gezegd).

Buiten het gehoorverlies was er nog een andere test gedaan. Daaruit bleek dat de verstaanbaarheid van woorden ruim 80 % was, maar bij heel hard praten nam de verstaanbaarheid af tot 40 % van de woorden.
Aan de telefoon kon en kan ik nog steeds moeizaam een gesprek volgen.

Wat ik mij afvraag is het volgende: diverse lotgenoten vermelden hier hun gehoorverlies in procenten, terwijl je dat normaal gesproken in dB uitdrukt. Wat betekent een gehoorverlies van 50 %?
Berichten van afgelopen:   
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nederlandse BrughoektumorForum forum index -> Onderzoeken en diagnose Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: