Nederlandse BrughoektumorForum forum index Nederlandse BrughoektumorForum
Voor mensen die een brughoektumor hebben of hebben gehad

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Gehoorbesparend opereren
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nederlandse BrughoektumorForum forum index -> Operatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
NancyL

BerichtGeplaatst: 12.02.2012    Onderwerp: Gehoorbesparend opereren Reageer met quote

Spannend hoor, ik sta vanaf dec. op de wachtlijst in Leiden voor een gehoorbesparende operatie, wat duurt wachten toch lang Sad
Heeft er iemand ervaring met een gehoorbesparende operatie en hoelang heb je moeten wachten ?
Ben benieuwd.

Groetjes Nancy
Mexx

BerichtGeplaatst: 12.02.2012    Onderwerp: Reageer met quote

hallo Nancy,

ik ben bestraald dus kan geen antwoord geven op je vraag maar ik weet wel dat het wachten altijd lang duurt.
succes!!

groetjes Mexx
Lisette1955

BerichtGeplaatst: 12.02.2012    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Nancy

Opmerkelijk dat je in Leiden geopereerd wordt aan zo'n kleine tumor.
Dat is volgens mij vrij uitzonderlijk. Mag ik vragen hoe oud je bent?
Wat zijn je klachten? Hoeveel is het gehoorverlies nu?
Ik ben gehoorbesparend geopereerd. Dat lukt helaas niet altijd, bij mij is het heel succesvol verlopen.
De wachttijd in Maastricht was voor mij rond de 2 maanden. Dat zegt natuurlijk niets. Ik was al een tijd bezig en mijn klachten waren aanzienlijk.
Van wachten weet ik alles af, tussen diagnose en operatie zat bij mij 1 jaar en 3 maanden.

Mijn verhaal vind je hier http://www.brughoektumor.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=522
(zesde bericht)

Heeft de neurochirurg je geen indicatie gegeven van de wachttijd?

sterkte met wachten en succes

groet
Lisette
mijn verhaal http://www.brughoektumor.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=3245#3245
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Helena

BerichtGeplaatst: 13.02.2012    Onderwerp: Reageer met quote

Half januari 2011 kwam ik voor het eerst in Leiden. De diagnose was toen elders al gesteld. Ik ben uiteindelijk pas eind juni 2011 geopereerd. Gehoorbesparend opereren was bij mij niet mogelijk gezien de grootte van de tumor. Jammer want mijn gehoor was nog best goed. Ik ben zeer tevreden over de behandeling en het resultaat. Het was het half jaar wachten alleszins waard.
Lisette1955

BerichtGeplaatst: 13.02.2012    Onderwerp: Reageer met quote

In Leiden wordt o.h.a. gekozen voor opereren door het oor, waardoor totaal gehoorverlies aan de kant van de tumor ontstaat.
Ik heb in Leiden gevraagd mij gehoorbesparend te opereren en mijn tumor was groter dan die van Nancy, het was technisch gezien mogelijk, maar mijn verzoek werd na 6 maanden wachten afgewezen.
Gelukkig ben ik elders verlost van mijn 'kwelgeest' en heb mijn gehoor behouden.

groet
Lisette
Naar boven
elle

BerichtGeplaatst: 14.02.2012    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Nancy,

Ik heb een gehoorbesparende operatie gehad in augustus 2011. Voor de operatie was mijn gehoor nog goed, nu "slechts" licht slechthorend.
Veel succes!

Groetjes Elma
Naar boven
NancyL

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties, ik zal even wat meer vertellen over mezelf en het verloop tot nu toe dan is het wat beter te volgen denk ik.
Ik kom uit Wijchen bij Nijmegen en ben 45 jaar jong Laughing
De diagnose hebben ze in het CWZ Nijmegen gesteld in mei 2011, de BHT was toen 10 x 12 mm ik ben toen doorverwezen naar de UMC Nijmegen (Radboud) maar we vonden de kno arts niet erg "deskundig"overkomen het leek wel of hij erg weinig van BHT's af wist. Hij adviseerde wait and scanbeleid ik moest over een jaar nog maar eens terug komen Sad. Mijn gehoor ging echter achteruit en ik kreeg allerlei vage klachten veel duizelig, oogklachten, coordinatiestoornissen ed. Ik heb na deze site te hebben geraadpleegd in Leiden een second opinion aangevraagd. Na een eerste goed gesprek met de kno arts die zeer veel kon vertellen over de BHT en mogelijkheden. Zijn eerste reactie was dat het best mogelijk kon zijn dat er een gehoorbesparende operatie gedaan zou kunnen worden. Hij zou mijn casus bespreken in het team, er werd een evenwichtsonderzoek gedaan waarvan de uitslag was dat mijn re-evenwichtszenuw bijna niets meer doet en mijn gehoor t.o.v mei wel weer achteruit was gegaan (toch nog 60% gehoor). Na overleg hebben ze me de keuze gegeven, de tumorligging zou prima zijn voor een gehoorbesparende operatie. Ja als de kans aanwezig is dat ik mijn gehoor kan behouden en de BHT volledig wordt weggehaald dan maar opereren weg is weg (dat vinden mijn man en kids ook ). Begin dec. ben ik bij de neurochirurg geweest en daar hebben we alles doorgesproken hij gaf aan dat dec. niet meer zou lukken maar dat hij wel snel zou willen opereren omdat mijn gehoor niet verder achteruit moet gaan anders schieten we het doel voorbij. Klinkt logisch maar ja nu is het februari en het wachten duurt toch wel erg lang.

Groetjes Nancy
NancyL

elle schreef:
Hoi Nancy,

Ik heb een gehoorbesparende operatie gehad in augustus 2011. Voor de operatie was mijn gehoor nog goed, nu "slechts" licht slechthorend.
Veel succes!

Groetjes Elma

Hoi Elma,
Klinkt goed.
Waar ben jij geopereerd,hoe groot was jou bht, hoelang moest je wachten en hoelang heeft de operatie geduurt ?

Groetjes Nancy
NancyL

Lisette1955 schreef:
In Leiden wordt o.h.a. gekozen voor opereren door het oor, waardoor totaal gehoorverlies aan de kant van de tumor ontstaat.
Ik heb in Leiden gevraagd mij gehoorbesparend te opereren en mijn tumor was groter dan die van Nancy, het was technisch gezien mogelijk, maar mijn verzoek werd na 6 maanden wachten afgewezen.
Gelukkig ben ik elders verlost van mijn 'kwelgeest' en heb mijn gehoor behouden.

groet
Lisette

Hoi Lisette,
Ik heb je verhaal gelezen het heeft je niet mee gezeten zeg, ik hoop maar dat ik meer geluk heb in Leiden. Ik herken wel heel veel in je verhaal dat "gekke"hoofd alle klachten enzo, hoe voel je je nu is het de operatie waard geweest ?
Groetjes Nancy
Lisette1955

Hoi Nancy

Ik ben heel tevreden met de afloop van de operatie, het had niet beter kunnen gaan. Ik heb enorm veel geluk gehad, vaak lukt het bij een gehoorbesparende operatie toch niet om het gehoor te behouden.
Mijn gehoorverlies is door de operatie niet toegenomen, ik heb 30% verlies van hoge en lage tonen en 10% middentonen, aan de andere kant is het uitstekend en ik merk heel weinig van het gehoorverlies.
Mijn tumor is helemaal weg.
Ik voel me nu veel beter dan voor de operatie.
Ik hoop dat het bij jou ook zo goed zal gaan en dat je niet al te lang hoeft te wachten.
Ik ben blij dat ik naar Maastricht ben gegaan, anders zat ik nog steeds achter de geraniums, stond ik nog steeds in de wacht bij het LUMC en had ik waarschijnlijk al veel meer gehoorverlies opgelopen en was ik wellicht doof geworden aan de kant van de tumor.
Het heeft zo moeten zijn denk ik. Ik heb een fantastische neurochirurg in Maastricht getroffen en hij heeft mij gered.
Zo voelt het echt.

Heb je in het LUMC kennis gemaakt met Coby Borst van het brughoektumor-secretariaat? Je kunt haar altijd bellen, via de poli KNO. Ze is heel behulpzaam en vriendelijk. Misschien heeft ze een idee van de wachttijd.

sterkte en groet
Lisette

Laatst aangepast door Lisette1955 op 08.12.2012, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Marianne2

BerichtGeplaatst: 15.02.2012    Onderwerp: luisteren Reageer met quote

Hoi Nancy,
Wat fijn voor jou dat er in Leiden wel naar je geluisterd is. Bij mij is in het CWZ in dec 2011 vastgesteld dat ik een brughoektumor had en toen ben ik ook door verwezen naar het Radboutzkh. Maar de wachttijd vond ik te lang en ben ik zelf naar Tilburg gegaan. Daar ben ik bij de KNO arts geweest die vertelde dat ik nog kon wachten en er is voor nov 2012 een nieuwe MRI voorgesteld. Hij heeft niet eens naar mijn klachten gevraagd. En die zijn er dus wel. Mijn gehoor is nog maar 30% en ook ik heb last van zwalken over de weg, misstapjes maken. Veel mensen in een ruimte is een ramp enz enz. Maar ik ben 62 jaar. Misschien wel te oud om actie te ondernemen. Ook hebben ze niet verteld hoe groot de tumor was. Voor jou ben ik heel blij dat ze het gaan operen dus heel veel succes. Sterkte met wachten. O ja ik heb ook heel veel aan deze site. Geweldige mensen die erop zitten. Fijn hè zo'n luisterd oor.
Groetjes van Marianne
Naar boven
Mexx

BerichtGeplaatst: 15.02.2012    Onderwerp: Reageer met quote

joh Marianne,

dat is raar dat je zo bent behandeld in Tilburg.. daar sta ik echt van te kijken. als je je er niet goed bij voelt dan zou ik zeker nogmaals contact opnemen en anders toch ergens anders gaan kijken.
je leeftijd mag nog helemaal niet meespelen. je kunt nog zo 30 jaar mee!! mijn neurochirurg in Tilburg gaf aan dat hij mensen tot op hogere leeftijd zou willen behandelen en zo oud ben je nu ook weer niet.
ik heb wel gemerkt dat je toch wel assertief moet zijn en alles zelf goed moet bijhouden. laat je niet kisten hoor!

voor wat betreft dat luisterend oor.. klopt!! erg fijn!

groetjes Mexx
Helena

Hoi Nancy,

Ik denk dat je gewoon even moet bellen met Coby Borst van het LUMC en je vragen en zorgen aan haar moet voorleggen. Misschien is het sowieso een goed idee om naar Maastricht te gaan gezien de ervaringen van Lisette in het LUMC en in Maastricht? Nu is je bht nog klein en kan je gehoor misschien gered worden. Hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans. Succes!
Marianne2

Hoi Mexx
Ja ik vond het ook wel raar maar de arts was wel heel vriendelijk hoor. Nou wacht ik maar tot nov. dan heb ik weer een nieuwe MRI. En met de klachten kan ik nog wel leven. Al zijn ze niet prettig.
Bedankt voor je reactie.
gr.
Marianne
Naar boven
Jurdy
Gast

BerichtGeplaatst: 15.02.2012    Onderwerp: overal Reageer met quote

Ik denk dat het overal wel eens voor kan komen dat er geen klik bestaat tussen een arts en een patiënt. Maar ik heb gemerkt dat je soms ook even moet doorbijten en een tweede keer moet aangaan. Het kan immers afhangen van zoveel factoren dat een vommunicatie niet loopt. Dat kan soms ook vaak aan jezelf liggen, zonder dat je het weet. Mijn advies: haak niet meteen af, kijk het nog even aan en wees toch wijs en verdiep je goed in de materie. laat je niet leiden door emoties van anderen maar zorg ervoor dat je zoveel mogelijk feiten verzameld vanuit verschillende hoeken.

Zelf heb ik een gehoorbesparende bestraling ondergaan en hoor nog steeds alles. Het gaat nog steeds goed met me (zie dagboek). Maar goed dit is bij mij het geval en ik wil nu niet iedereen naar Tilburg praten. Maar wat ik wel kan zeggen is: verdiep je goed in alles en bedenk dat je maar één lijf hebt. En prik soms door het humeur van een arts heen. Ook hij kan soms een off-dag hebben. Smile
Naar boven
Lisette1955

Ik wil even iets duidelijk maken over mijn ervaring in Leiden.
Ik ben besproken door het schedelbasisteam en hun advies was wait and scan. De KNO arts vertelde daarna dat de neurochirurg tijdens dat overleg had aangegeven dat het nu goed te opereren was. Omdat ik zoveel klachten had, wilde ik dat graag.
Ik heb toen een gesprek gehad met de neurochirurg en heb hem in dat gesprek gevraagd of hij mij wilde opereren. Ik heb 6 maanden moeten wachten op een antwoord, dat dus negatief was.
Ik heb dus nooit op de wachtlijst gestaan bij het LUMC.

Toen ik in Maastricht kwam, heb ik direct gevraagd naar de wachttijd en de professor kon die wachttijd direct aangeven. Ik denk dat het systeem in Leiden erg vertragend werkt, dat is ook zo met poli afspraken. En dat is niet fijn als je daar afhankelijk van bent.

Laatst aangepast door Lisette1955 op 15.02.2012, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Elsje

Ha Marianne

Ik volg alle forum info trouw, mijn naam op dit forum is Elsje, ik heet Ellen en mijn verhaal en ervaringen staan zo her en der vermeld, maar inmiddels is het bij mij alweer 4 jr geleden dat ik aan brughoek ben geopereerd, zal niet alles weer opgaan noemen dat kun je op het forum wel ergens terug vinden....maar ohhh ik zou zo graag willen zeggen...WACHT NIET AF TOT NOVEMBER, want die klachten heb je wel degelijk en ik herken ze en je wordt er zo moe van en dan is tot november wachten lang zeg en oud...nee kom op zeg, het is heel normaal dat je weet over welk formaat tumor je praat en in welk deel hij in de brughoek het meeste overlast geeft en het is bij deze tumor niet hoe groter hoe meer klachten, nee ook een wat kleiner formaat kan fikse klachten geven. Zou zeker die persoon die in een van de reacties wordt genoemd bellen van het betreffende ziekenhuis. Succes ...
Naar boven
Marianne2

BerichtGeplaatst: 16.02.2012    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Elsje/Ellen,
Ik zal er eens goed over gaan nadenken. Ben wel blij dat er gereageeerd is.
Op 2 maart ga ik ook naar Tilburg waar dan een bijeenkomst is. Daar zal ik ook wel wat horen denk ik. Bedankt voor je reactie.
Gr.
marianne
Naar boven
Lisette1955

Hoi Jurdy

Natuurlijk heb je bij de ene arts een prettig gevoel en met de ander minder, zo gaat het immers ook in het gewone leven.
Een arts heeft echter wel de plicht oog en aandacht te hebben voor de klachten en de beleving van de patient. Ook als er niet direct een oplossing voor geboden kan worden, kunnen ze wel begrip tonen. Dat hoort gewoon bij hun baan. Als je dat niet in je hebt of dat niet op kunt brengen, dan moet je een ander beroep kiezen.
Ik werk in een ziekenhuis en heb veel met artsen te maken.
Als patient moet je je inderdaad goed voorbereiden, zorgen dat je veel van de materie weet en op die manier een goed gesprek proberen af te dwingen. Dat lukt niet altijd.
Gelukkig zijn er veel artsen die het wel goed doen.

groetjes
Lisette
Naar boven
Jurdy
Gast

BerichtGeplaatst: 16.02.2012    Onderwerp: klopt als een bus Reageer met quote

Hoi Lisette,

Klopt als en bus en helemaal mee eens.

Maar als we iedereen zouden moeten uitschakelen die eens zijn dag niet heeft houden we niet veel over. Wat ik alleen maar wil zeggen is ook: praat eens met die arts erover dat je iets niet prettig vond. Bespreek het! Vaak kom je dan ook verder en maak je een echte klik! Doe jezelf niet te kort door te snel af te haken. Gun het een tweede keer. Als je dan nog geen goed gevoel hebt, zoek dan een ander of in het ziekenhuis een andere dokter. Wees assertief!

Ik ga slapen! Morgen weer een dag! Iedereen veel sterkte toegewenst! Very Happy
Naar boven
Mexx

Elsje/Ellen, ik ben het helemaal met je eens! ik zou ook niet wachten tot november!! mijn tumor is veel groter maar mijn klachten zijn veel minder. deze klachten (van Marianne) zijn toch wel serieus te noemen zou je denken en geven doordaar wel reden genoeg om sneller iets te ondernemen door de arts.

fijn dat je er 2 maart ook bij bent. ik hoop dat het je helpt bij je keuze.
Jurdy
Gast

BerichtGeplaatst: 16.02.2012    Onderwerp: ennuh Reageer met quote

Elsje/Ellen overweeg ook andere middelen dan opereren. Wellicht kan bestralen je ook uitkomst bieden. Overweeg alle mogelijkheden goed en laat je voorlichten door verschillende partijen.

groet en sterkte!
Naar boven
NancyL

Hallo allemaal,
Je gelooft het niet maar ik ben vandaag gebeld, ik wordt a.s. maandag (carnavalsmaandag holadiejee) geopereerd in Leiden. Morgen krijg ik nog een mri en wat onderzoeken en zondagavond moet ik me weer melden voor de grote dag.

Duimen jullie voor me Smile

Tot binnenkort dan zal ik mijn ervaringen weer met jullie delen,
Groetjes Nancy
Lisette1955

Hoi Nancy

Wat een fantastisch nieuws, ongelooflijk, ik ben heel erg blij voor je!!!
De neurochirurgen in Leiden zijn zeer deskundig. Word je geopereerd door Prof M of door Dr K (we mogen hier geen namen noemen). Beide zijn zeer bekwaam.
Maak je niet druk van te voren, wees blij dat het zover is, geef het over en ga vol vertrouwen de operatie in.
Een positieve houding is heel belangrijk.

Heel veel succes en sterkte, ik zal aan je denken maandag

groetjes
Lisette

Laatst aangepast door Lisette1955 op 08.12.2012, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Marianne2

Hoi Nancy,
Och wat fijn voor je. Ik zal een kaarsje voor je opsteken.
Kom op je kunt het, veel strekte.
Lieve groetjes van Marianne
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nederlandse BrughoektumorForum forum index -> Operatie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: